Een goede property manager verstaat de kunst van het zichzelf inleven in de klant. Sandra van Deijl weet niet beter. Het zit in haar DNA na 15 jaar Slavenburg en inmiddels alweer 11 jaar bij Prologis in Amsterdam.

Als geboren Haagse raakte ze vergroeid met haar woonplaats Rotterdam. Een stad met een mentaliteit die haar past als een jas. Maar doet ze zaken in Limburg dan past ze zich aan. Dat doet ze ook in België waar ze zowel de contactpersoon is in Vlaanderen als Wallonië. Ga er maar aan staan.
 

Sandra van Deijl
 


Authenticiteit

Wat dat betreft vergelijkt ze de functie van een property manager meestal met een kameleon. “Het draait in het vakgebied vaak om empathie hebben voor de klant,” zegt ze. “Denken vanuit de opdrachtgever. Zonder natuurlijk je eigen authenticiteit te verliezen.”

Ze voelt zich thuis bij het Property Managementteam van Prologis. Het team wordt gevormd door totaal verschillende karakters. Die vullen elkaar goed aan. “Erg prettig,” zegt ze. “Je kunt hier helemaal jezelf zijn. Ik ook. Ik ben uitgesproken. Recht is recht, krom is krom. En afspraak is natuurlijk afspraak, vooral bij deadlines.”
 

Samenwerking

Bouwen en onderhouden is haar tweede natuur. Met dank ook aan haar opvoeding. Moest haar kamer vroeger worden behangen dan kreeg ze van haar vader wat lijm, een tafel en rollen behang: ‘Hup, zelf doen.’ Die achtergrond bracht haar verder in de techniek. Eerst als specialist en inmiddels als allrounder. Ze signaleert, overziet en spart graag. Ook met collega’s. “Ik heb inmiddels een waanzinnige rugzak aan ervaringen,” zegt ze. “Dat merk ik ook bij de minder ervaren collega’s. Zij vragen mij graag om advies. Fijn om kennis te delen.”

 Ze geniet van haar vak. Ook vanwege de vrijheid en diversiteit. Ze kan zich niet herinneren dat ze ooit met tegenzin naar haar werk ging. Ondanks de werkdruk. Toen ze begon bij Prologis hadden ze 21 panden in beheer, maar inmiddels telt de hele portefeuille 83 panden. Dat doe je niet alleen, maar samen. Zo efficiënt mogelijk. “Vindingrijkheid is ons handelsmerk,” zegt ze. “Je zal bij ons niet snel horen: ‘we hebben geen tijd’. We gaan altijd voor de beste oplossing.

Vandaar ook dat ze graag de vergelijking trekt met een kameleon. “Klanten hebben een verwachting. Het is aan ons daar zo goed mogelijk aan te voldoen. En we daarbij de contractuele afspraken tegen het licht houden, want ook Prologis heeft verwachtingen. We gaan voor een zo hoog mogelijke klanttevredenheidsscore en daar moeten wel iets voor doen en net even een stapje verder gaan dan wellicht een ander. Dat is typisch Prologis.”

Ouder artikel
Voorloper in innovatie: Robbert Heekelaar (Prologis) in podcast over de laatste trends

LATEN WE BEGINNEN

Elke connectie begint met een gesprek. Ons team staat klaar om te helpen.